Projekts “Greenways of Latvia” (“Latvijas zaļie ceļi”) tiek īstenots pārrobežu sadarbības programmas 2014.-2020.gadam ietvaros un to līdzfinansē Eiropas Savienība. Šī publikācija ir sagatavota ar Eiropas Savienības finansiālu atbalstu. Par tās saturu pilnībā atbild Gulbenes novada pašvaldība un tā var neatspoguļot Eiropas Savienības viedokli.
Oktobra nogalē Cēsu novada Āraišu ezerpils Arheoloģiskajā parkā notika projekta Nr. LVIII-069 “Popularizēt Latvijas Zaļos ceļus Rīgas, Vidzemes un Latgales reģionos” (akronīms: “Latvijas zaļie ceļi”) noslēguma konference, kurā piedalījās Gulbenes novada pašvaldības pārstāvji, kā arī citi projekta partneru pārstāvji gan no Vidzemes tūrisma asociācijas, gan Balvu un Ropažu novadu pašvaldībām, gan arī eksperti, uzņēmēji un Vidzemes augstskolas studenti.
Projekta mērķis ir veicināt vietējo kultūras un dabas resursu izmantošanu kopējā ilgtspējīga tūrisma piedāvājumā, tālāk attīstot un popularizējot zaļos ceļus, lai piesaistītu jaunus tūristus un palielinātu apmeklētāju plūsmu, stimulētu tūrisma uzņēmumu izveidi un attīstību, kā arī vispārējo ekonomisko aktivitāti Rīgas, Vidzemes, Latgales reģionos.
Projekta gaitā 7 mēnešu laikā ir no jauna nomarķēts un iztīrīts jauns zaļo ceļo posms Ieriķi – Jaunpiebalga – Gulbene, izdotas 4 veidu kartes – kopējā maršrutu karte un mazās kartes īsākiem zaļajiem velo ceļu posmiem. Kartes ikvienam interesentam ir pieejamas tūrisma informācijas centrā Gulbenes dzelzceļa stacijā un Stāmerienas pilī. Ir izveidoti arī 3 īsie video zaļo ceļu popularizēšanai par posmiem Rīga–Ērgļi, Gulbene-Balvi-Viļaka un Ieriķi-Jaunpiebalga–Gulbene. Projekta laikā ir noorganizēti 6 veicināšanas pasākumi, kuri bija atvērti visiem interesentiem. Projekta partneri piedalījās pieredzes apmaiņas braucienos uz Īriju un Itāliju, kā arī iepazina zaļos ceļus Vidzemē.
Konferences laikā VSIA “Autotransporta direkcija” valdes priekšsēdētājs Artūrs Caune aicināja domāt par to, kā velobraucējus pa zaļajiem ceļiem pieslēgt kopējam sabiedriskā transporta tīklam. Latvijas Dabas fonda valdes locekle Lelde Enģele akcentēja pārvietošanos ar velosipēdu par dabai draudzīgu un aicināja izvērtēt informācijas iekļaušanu par īpaši aizsargājamajām dabas teritorijām zaļo ceļu informatīvajos materiālos. Izvērtējot projekta gaitā izveidoto infrastruktūru, dažādas mērķa grupas atzinīgi novērtē uz zaļajiem ceļiem izvietotās zīmes “Iebraukt aizliegts” vai barjeras, kas ierobežo motorizētā transporta atrašanos uz zaļā ceļa, tādējādi ļaujot to droši izmantot velobraucējiem.