Gulbīša pamatskolā šajā mācību gadā tika īstenots IZM Jaunatnes politikas valsts programmas 2022.-2024. gadam ietvaros īstenotā konkursa “Atbalsts izglītības iestāžu pašpārvalžu attīstībai programmas “Kontakts ”iniciatīvu projekts “Veselīgs dzīvesveids Gulbīša pamatskolā”. Projekta ietvaros skolēnu pašpārvalde organizēja 5 plānotās aktivitātes.
Septembrī, uzsākot projekta aktivitātes, tika veikta skolēnu anketēšana, lai noskaidrotu kā jūtas skolēni skolā (emocionālais stāvoklis, stress ikdienā, stress skolā, emocijas).
Anketēšanas rezultāti:
Kā tu jūties no rītiem, ierodoties skolā?
37,5 % respondentu atbildēja: labi, priecīgi, mierīgi, 62,5% - noguris, slikti, no sākuma nervozs
Kādos gadījumos skolā tu izjūti stresu?
Lielākā daļa skolēnu atbilžu ir saistītas ar pārbaudes darbiem, ar atbildēšanu stundā klasesbiedru priekšā
Kādas emocijas visbiežāk izjūti skolā?
Atbildes: stresu, labas, jūtos mierīgi, citreiz nervoza, prieku, bēdas, dažreiz dusmas, nepacietību u.tml.
4. jautājums Vai Tev ir labas attiecības ar skolas biedriem un skolotājiem?
90% skolēnu apgalvojuši ka labas.
Kas tev skolā/ klasē liktu justies labāk?
Skolēnu atbildes: kopā būšana ar draugiem, klasesbiedriem, skolasbiedriem, darbs pāros, komandās un ja nebūtu jāmācās.
Anketā netika iekļauti jautājumi ar atbildes izvēles iespējām
29. septembrī skolēni un skolotāji devās pārgājienā uz Jaungulbenes pagasta Rijas kalnu, kur kopā ar PII "Pienenīte" un Sveķu pamatskolas skolēniem svinēja Miķeļdienu, ejot rotaļās, dziedot dziesmas, veidojot mandalas no ziediem un dārzeņiem, piedaloties sportiskās aktivitātēs.
Pēc aktīvas darbošanās visi baudīja gardu pusdienu dārzeņu sautējumu, vārītu uz ugunskura, siltu tēju, kā arī saņēma gardumiņus par piedalīšanos pasākumā.
Skolēnu atsauksmes: Patika kopā būšana ar skolasbiedriem un klasesbiedriem.
Bijām visi ļoti saliedēti, draudzīgi.
Priecājos par klases kopīgi izveidoto dārzeņu un ziedu mandalu, ka to varēs apskatīt arī citi Jaungulbenes cilvēki.
3. projekta aktivitāte Rīta rosme skolā
Pirmās divas reizes rīta vingrošanā visi skolēni vingroja kopā ar veselības sporta speciālisti Oniksu Balodi. Skolas pašpārvaldes skolēni Aleksa, Kaspars, Evelīna, Krista treneres vadībā apguva rīta rosmes vadīšanas prasmes un kādus vingrinājumus vislabāk pildīt, lai rīta vingrošana kļūtu par lielisku startu katrai mācību dienai! Turpmāk reizi nedēļā rīta vingrošanu skolasbiedriem vadīja skolēnu pašpārvalde. 2. semestrī rīta vingrošana turpināsies, visi kopīgi vingrosim reizi nedēļā. To katru nedēļu vadīs divi skolēni no 6. – 9. klases skolēni sporta skolotāja vadībā. Ceram, ka rīta vingrošana mums kļūs par ieradumu, veikt to katram no rītiem mājās.
23. novembrī skolā notika 4. projektā “Kontakts” plānotā aktivitāte – lekcija/nodarbība 6. -9. klases skolēniem par stresu. Nodarbību tiešsaistē vadīja psiholoģe (Mg. psych.) Zane Veinberga.
Nodarbības laikā lektore skolēniem atklāja iedarbīgus paņēmienus, ar kuriem mazināt stresa līmeni un atgūt kontroli, pārvaldīt savas emocijas un uzvedību stresa situācijās.
Kāds skolēna atsauksme: Mana atziņa no šīs tiešsaistes ir tāda, ka ir daudz veidu kā atbrīvoties no stresa, piemēram, visvienkāršākais ir iet svaigā gaisā pastaigāties
13. decembrī skolēnu pašpārvaldes pārstāvji Kaspars, Evelīna, Aleksa un sporta skolotājs Eduards visus 1. - 9. klases skolēnus aicināja uz galda spēļu pēcpusdienu. Pozitīvā, draudzīgā gaisotnē tika izspēlēts Cirks, Bingo, Aliass, Atmiņas spēle, Novuss, Burtošanas čempionāts.
Atziņa par pasākumu: Nedomāju, ka spēlēt galda spēles ir interesantāk nekā spēlēt spēles telefonā.
19. decembris. Projekta "Kontakts" noslēdzošā aktivitāte - plastilīna gleznu veidošana.
Darbos skolēni mēģināja parādīt savas šī brīža emocijas un sajūtas. Radoši darboties skolēniem palīdzēja Gulbenes mākslas skolas skolotāja Inese Adamoviča.
Skolēnu atsauksmes par aktivitāti:
Bija ļoti interesanti, jautri un skaists rezultāts!
Man ļoti patika aktivitāte. Es izmantoju savu radošumu un ātri izdomāju, ko attēlošu savā darbā.
Šī nodarbība bija ļoti interesanta un aizraujoša. Nodarbības laikā jauki pavadījām laiku darbojoties un sarunājoties ar skolotāju un skolasbiedriem.
Radošums izpaudās!
Nevienam nevar sanākt nesmuks darbs, jo katram ir savas emocijas.
Projekta noslēgumā tika veikta aptauja skolēniem par piedzīvoto projekta aktivitātēs un kopumā par projektu. Lielākā daļa skolēnu ir atbildējuši pozitīvi, ka projekta aktivitātēs ir jutušies ļoti labi, ka interesanti, jauki un pamācoši pavadīts laiks kopā ar draugiem un citiem skolasbiedriem, ka rīta vingrošana ir jāturpina (72% no aptaujātajiem) un ka vēlētos speciālistu nodarbības sevis izzināšanai un pilnveidošanai.
Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas 2022.-2024. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros.