Projekti
skola_1.jpg

Būt daļai no grupas, būt pieņemtam un saprastam ir sajūta, kas motivē sasniegt vairāk. Tirzas pamatskolas skolotāja Gunta Gruņiere un jauniešu centra “B.u.M.s” vadītāja Jana Kalniņa ir izstrādājušas nodarbību “Space devider” jeb “Telpas sadalītājs”. Aktivitātes mērķis ir telpu ātri sadalīt četrās zonās, kurās paralēli darbojas skolēni četrās mazākās grupās. Darbošanās mazākās grupās ļauj iekļaut katru skolēnu uzdevumu veikšanā. Katrā no zonām skolēni veic uzdevumus, lai atrastu “noslēpumainās kastes” slēdzenes kodu. Katrā zonā ir  kartes fragmenti, kurus, nu jau visai klasei saliekot kopā, var atrisināt noslēdzošo uzdevumu.

Aktivitāte izstrādāta ģeogrāfijas stundām, lai nostiprinātu zināšanas par Itāliju, vulkāniem un debespusēm, bet tik pat labi tas var būt jebkurš mācību priekšmets. Jāļauj tikai fantāzijai vaļa.  Šoreiz uzdevumi veidoti tā, lai dotu iespēju katram bērnam atrisināt kādu no mīklām, jo visu informāciju var atrast savā zonā.

Šobrīd notiek testēšanas fāze Tirzas pamatskolā, Rankas pamatskolā un jauniešu centrā “Bāze”. Ir ļoti interesanti vērot jauniešu sadarbības prasmes, domāšanas stratēģijas un uzmanības noturības līmeni.

skola_1.jpeg

 

skola_3.jpeg
skola_4.jpeg

 Jauniešiem acis mirdz un ir milzīgs prieks tajā brīdī, kad ir izdevies atrast savas zonas slēdzenes šifru. Tas būtiski motivē arī citu grupu skolēnus pēc iespējas ātrāk atrisināt savas zonas uzdevumu.

Projekts “Escape Exclusion - Educational inclusive escape adventures for schools and youth work" (“Izglītojoši un iekļaujoši izlaušanās piedzīvojumi skolām un jaunatnes darbiniekiem”, Nr 2020-1-LV01-KA201- 077539) dod iespēju radīt jaunas un netradicionālas mācību metodes, lai sasniegtu ikvienu skolēnu. Paldies kolēģiem par iesaisti un ES programmai “Erasmus+” par finansējumu.

Escape LogoErasmuslogoJ

Gunta Gruņiere, Tirzas pamatskolas skolotāja