Turpinot Gulbenes novada zīmolvedības un mārketinga komunikācijas stratēģijas un vizuālās identitātes izstrādi, pašvaldībā ir pieņemts lēmums par jaunā logo un saukļa izvēli.
Kā iepriekš vēstīts, šā gada pavasarī norisinājās iedzīvotāju aptauja, kurā iedzīvotāji tika aicināti izteikt viedokli gan par grafisko zīmi, gan par saukli.
Tajā piedalījās 1297 cilvēki. Aptauju mērķis bija noskaidrot, kuram logo un saukļu variantam dod priekšroku Gulbenes novada iedzīvotāji, kā arī gūt skatījumu no malas, aptaujājot Latvijas iedzīvotājus, kas var kļūt par novada viesiem vai iedzīvotājiem. Pašvaldības izsludinātajā aptaujā piedalījās 793 respondenti, savukārt, Vislatvijas aptaujā, ko organizēja radošā aģentūra Bounce sadarbībā ar Solid Data, piedalījās 504 respondenti.
Gulbenes pašvaldības izsludinātā aptauja guva ļoti lielu atsaucību. Salīdzinot ar ikgadējām pašvaldības aptaujām, kurās parasti piedalās nedaudz virs 200 cilvēkiem, šeit dalībnieku skaits bija trīs reizes lielāks, kas liecina par augstu sabiedrības līdzdalību un lielu interesi par topošo jauno novada zīmolu. Sevišķi aktīvi bijuši novada iedzīvotāji vecumā no 25 līdz 40 gadiem, kas novada zīmola stratēģijā atzīti par primāro novada mērķa grupu.
No diviem novada saukļiem, nelielu pārsvaru izvēlē ir guvis sauklis ‘TE RODAS’. Gulbenes novada aptaujā šim sauklim devuši priekšroku 57% aptaujāto, Vislatvijas aptaujā, savukārt, 53%.
VisLatvijas aptaujas respondenti atzinuši, ka sauklis ‘Te Rodas’ rada vienotības sajūtu, ir daudzpusīgs, šeit jaušams biedriskums un kopējais spēks, kā arī tas ieinteresē uzzināt vairāk par novadu. Citi komentāri no respondentiem par šo saukli:
Iedvesmojoši, saprotami, rodas pozitīvs iespaids.
Gulbene, spēks, griba, vēlēšanās!
Ļoti rosīgs idejām bagāts novads.
Rašanās ir nebeidzams process, kas visu laiku rosina attīstību.
Tas nozīmē, ka novadā daudz interesantu cilvēku, viņiem nav vienaldzīgi, kas notiek apkārt. Viņi gatavi sadarboties, lai realizētu savas idejas.
Te rodas liek domāt par radošiem cilvēkiem, par izaugsmi, par attīstību.
Viss, kas top ir atkarīgs no pašu iniciatīvas un vēlmes dzīvot ar nepārtrauktu sevis un apkārtējo attīstību.
Grafiskās zīmes izvēlē Gulbenes novada respondenti ir pārliecinoši izvēlējušies otro variantu, kur attēlota cieša saikne starp Gulbeni un novadu. Šim variantam devuši priekšroku 67% aptaujāto. Īpašs atbalsts šim variantam ir no jauniešu auditorijas (līdz 24.g.v.), par šo logo variantu nobalsojuši 81% novada aptaujāto jauniešu.
Toties atšķirīgu rezultātu uzrāda Vislatvijas aptauja – šeit nelielu pārsvaru (53%) guvusi pirmā grafiskā zīme, ko iedvesmojis novada dizainera – Madernieka rokraksts. Respondenti savu izvēli pamato, ka Madernieka iedvesmotā grafiskā figūra ir saprotamāka, jo atgādina latvisku simbolu, tai piemīt ritma un kārtības izjūta, un, ka otrs logo ir pārāk moderns un būtu piemērotāks kādam uzņēmumam. Vairāki norāda arī, ka pirmajam logo ir labāka teksta salasāmība kā otrajam.
Vienlaikus, Vislatvijas jaunieši (18- 24.g.v.) dod priekšroku otram grafiskās zīmes variantam (70%) tāpat kā novadnieki, savukārt rīdzinieku balsis sadalās līdzīgi pa abiem logo variantiem 50% un 50%.
Vislatvijas respondenti, kas izvēlējušies otro grafiskās zīmes variantu (47%), tāpat kā Gulbenes novada aptaujātie, atzīst, ka tas piesaista ar mūsdienīgumu, lakonismu, šī grafiskā zīme ir modernāka, kā arī ieinteresē tās daudzās nozīmes. Respondenti šajā logo saskatījuši ne tikai jau piedāvātās nozīmes, bet arī gulbjus, Gulbenes-Alūksnes bānīti un ceļa simboliku saista ar Gulbenē notiekošo autoralliju Sarma. Respondentu komentāri:
Uzrunāja saikne starp centru un pārējo novadu.
Idejisks bānīša savienojums. Apaļas līnijas, harmonija.
Bezgalība kas nebeidzas.
Gulbene un novads saistīts ar bezgalības zīmi, manā izpratnē stipra saikne starp pilsētu un novadu vietām un cilvēkiem, tad vēl bezgalīgi daudz iespēju, ceļu, attīstības virzienu un tas viss vienojošā dzīves ciklā.
Inovatīvāka.
Pēc gulbjiem izskatās.
Tēls atgādina ka visiem jābūt vienotiem gan domās un darbos.
Lai arī man ļoti patika 1. variants, jo tas netiešā veidā asociējas ar latvju zīmēm, tomēr otrais ir daudzfunkcionālāks. Tas, kā jau tika minēts aprakstā, ietver un nes sevī vairākas ziņas. Viena no tām, kas netika minēta logotipa aprakstā - tā man rada asociāciju ar Alūksnes-Gulbenes bānīti.
Lēmumu par grafiskās zīmes un saukļu variantiem pieņem pašvaldības zīmola izstrādes darba grupa un apstiprina deputāti. Šo aptauju rezultāti kalpo kā palīgs lēmuma pieņemšanā.