Projekts “Green Railway” ir norisinājies divus gadus. Galvenais projekta mērķis bija radīt jaunu un interesantu tūrisma maršrutu, izmantojot kādreizējo šaursliežu dzelzceļa veidotās līnijas DienvidIgaunijā un Vidzemē. Bija plānots, ka gan vietējie iedzīvotāji, gan arī ceļotāji varēs izmantot vecā dzelzceļa maršrutu pārgājieniem un velo braucieniem.
Projekta ietvaros tika atklāti “Zaļā dzelzceļa” (Green Railway) informatīvie stendi. Tāpat arī tika sakārtota bijušā dzelzceļa tilta virsma pār Tirzas upi, Galgauskas pagastā, nodrošinot drošu un izbraucamu maršrutu. Papildus tika izgatavots sliežu velosipēds (rail - bike), sniedzot iespēju ar to izbraukt pa šaursliežu dzelzceļu gar Gulbenes depo, stacijas teritoriju un apbūvi. Projekta ietvaros tika izveidots aptuveni 750 kilometrus garš velobraucēju un kājāmgājēju maršruts, kas galvenokārt ved pa bijušajām dzelzceļa līnijām.
29. – 30. maijā norisināsies projekta noslēguma pasākums, kurā piedalīsies pārstāvji no organizācijām, kas bijušas projekta sadarbības partneri. Pasākumā tiks iekļautas dažādas aktivitātes Gulbenes dzelzceļa stacijā. Dalībniekiem būs iespēja izmēģināt braucienu ar rokas drezīnu un sliežu velosipēdu (rail - bike), kas tika uzstādīts projekta ietvaros. Tāpat arī dalībnieki tiks aicināti doties braucienā uz Alūksni ar bānīti “Ferdinands”. Pa ceļam tiks apmeklēta Stāmerienas, Kalnienas, Papardes stacija. Nākamajā dienā norisināsies Green Railway konference Valgas dzelzceļa stacijā, kurā piedalīsies arī Latvijas Republikas tieslietu ministrs un Latvijas zaļo ceļu asociācijas prezidents Jānis Bordāns, kā arī Latvijas Republikas satiksmes ministrs Tālis Linkaits.
Projekta kopējais budžets bija 1 174 938,10 EUR, no tiem Igaunijas – Latvijas programmas atbalsts: 998 697,36 EUR. Tika piešķirts arī ERAF finansējums.
Vanda Jurita Bariņa