Tehnisku iemeslu dēļ no 2022.gada 1.novembra tiek mainīts Gulbenes novada Rankas pagasta Rankas pasta nodaļas darbalaiks – pakalpojumi pasta nodaļā Krastkalnos būs pieejami katru darbdienu no plkst.9 līdz 10. Prognozējams, ka zemā pasta pakalpojumu pieprasījuma dēļ Rankā ar laiku tiks mainīts pasta pakalpojumu sniegšanas modelis, turpinot nodrošināt visu pasta pakalpojumu sniegšanu no esošā nodaļas veida atšķirīgā formātā.
No 1.novembra tehnisku iemeslu dēļ tiek mainīts Rankas pasta nodaļas darbalaiks: pasta pakalpojumi nodaļā tiks sniegti katru darbdienu, pirmdienās–piektdienās, no plkst.9 līdz 10.
Rankas pagastā pasta pakalpojumu pieprasījums ir zemā līmenī, radot būtiskus ikgadējos zaudējumus Latvijas Pastam. 2022.gadā Rankas pasta nodaļas zaudējumi pārsniedz jau 8000 eiro, bet 2021.gadā nodaļas zaudējumi veidoja vairāk nekā 14 000 eiro. Ievērojot minētās pieprasījuma un rentabilitātes tendences ilgākā laika periodā, var prognozēt, ka Latvijas Pastam nāksies pieņemt lēmumu par Rankas pasta nodaļas modeļa potenciālo maiņu, balstot to uz reālo pakalpojumu izmantošanas līmeni. Tas nozīmē, ka Rankā tiks nodrošināta visu pasta pakalpojumu pieejamība no tradicionālās pasta nodaļas atšķirīgā pakalpojumu sniegšanas modelī.
Pasta pakalpojumu sniegšanas vietu skaitu un izvietojumu nosaka Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Par universālā pasta pakalpojuma saistībām, kas paredz, ka Latvijas Pastam katra novada teritoriālajā vienībā ir vismaz viena pasta pakalpojumu sniegšanas vieta.
Latvijas Pasts nepārtraukti monitorē pasta pakalpojumu pieprasījumu un klientu paradumu tendences pilnīgi visās pasta nodaļās un citās pasta pakalpojumu sniegšanas vietās. Jau vairāk nekā 10 gadu pasta nozarē vērojama lejupejoša tendence tradicionālo pasta pakalpojumu izmantošanas jomā, īpaši ārpus Rīgas un citām Latvijas lielākajām pilsētām. Nevienmērīga teritoriju apdzīvotība, zems kopējais iedzīvotāju blīvums un iedzīvotāju izkliedētība tieši ietekmē pasta sūtījumu piegādes izmaksas, kas teritorijām ar zemu urbanizācijas pakāpi ir ievērojami augstākas nekā augsti apdzīvotās urbanizētajās teritorijās.
Visos neskaidrajos jautājumos par pasta pakalpojumu saņemšanas iespējām aicinām sazināties ar Latvijas Pasta Klientu centru, kura speciālisti palīdzēs operatīvi atrisināt attiecīgo jautājumu: pa tālruni 27008001 vai 67008001, rakstot e-pastā info@pasts.lv vai Latvijas Pasta sociālo tīklu profilos.
Par VAS Latvijas Pasts
Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā ap 3000 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām Kantar TNS, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju Kantar TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.
Sīkākai informācijai:
Gundega Vārpa | Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja
Mob.: +371 26628729
E-pasts: pr@pasts.lv; gundega.varpa@pasts.lv