Darbs. Uzņēmējdarbība

Š.g. 23. augustā Madonā Eiropas digitālās inovācijas centra (EDIC) kontaktpunkts Vidzemē, Vidzemes plānošanas reģions un Madonas LIAA biznesa inkubators pulcēja teju 30 vietējos uzņēmējus, kuri vēlējās uzzināt plašāku informāciju par uzņēmumu digitalizācijas iespējām un pieejamo konsultatīvo un finanšu atbalstu aktivitāšu realizēšanai. Seminārā tika izklāstīta gan kārtība, kādā uzņēmumi var pieteikties atbalstam, gan arī viņu uzmanība tika pievērsta lietām, ar kurām jārēķinās, digitalizācijas procesu uzsākot. Vērtīgā pieredzē dalījās uzņēmumu pārstāvji, kas piedāvā digitalizācijas pakalpojumus, kā arī uzņēmēji, kas savai attīstībai jau nesen digitalizējuši produktus vai procesus. Savukārt par atbalsta iespējām pastāstīja EDIC Vidzemes kontaktpunkta, kā arī Altum un LIAA speciālisti.

SIA MittHus projektu vadītājs Aivis Mitenieks, atskatoties uz pieredzēto, atzina, ka uzņēmuma digitalizēšana ir veids, kā iegūt uzņēmumā vairāk laika jaunām lietām. Ieviešot un attīstot uzņēmumā CRM sistēmu pārdošanas procesa efektivizēšanai, viena no atziņām bijusi – ir jāspēj skaidri definēt, kāds būs mērķis, jāsaprot, kas tieši jādara, un jāanalizē, kāds risinājums būs vispiemērotākais. Tāpat uzņēmuma vadītājam jāapzinās, ka jauninājumi ietekmēs darbinieku ikdienu – būs jāpanāk līdzšinējo paradumu maiņa, būs jāorganizē apmācības gan darbiniekiem, gan tajās jāpiedalās arī pašam uzņēmuma vadītājam. Būtiski meklēt veidus, kā ieviestās sistēmas izmantot plašāk – piemēram, ne tikai izmantot sistēmu, lai uzskaitītu saražotās preces un ražošanas detaļu atlikumus noliktavā, bet ar sistēmas palīdzību efektīvi veikt cenu piedāvājuma aprēķinus, aprēķināt darbinieku patērēto laiku un līdz ar to arī izmaksas konkrētu aktivitāšu veikšanai, utt.

Savukārt SIA LEFF valdes loceklis Edgars Birže bija pārliecināts, ka liela daļa nepieciešamo risinājumu ir jau meklējumi tirgū, tie tikai jāpielāgo individuālām vajadzībām. Labs atbalsts ir kontaktpersona, kas var palīdzēt izpētīt pieejamo risinājumu klāstu un atlasīt atbilstošāko testēšanai un ieviešanai uzņēmumā.

No pakalpojuma sniedzēja skatupunkta vērtējot, Renārs Vārsbergs, SIA PHASE IT valdes loceklis, sniedza uzņēmējiem ieskatu par to, kas ir CRM sistēma un kā tās ieviešana un uzlabošana var palīdzēt uzņēmumiem ikdienas darbā. Uzņēmēji varēja uzzināt par plašo moduļu piedāvājumu, kas paredz gan klientu datu bāzes izveidi, gan sistēmas izveidi cenu piedāvājuma sagatavošanai, noliktavu pārvaldību, ražošanas procesa un gatavās produkcijas uzskaitei grāmatvedības vajadzībām u.c.

Būtiska atziņa, kas radusies pēc vairāku gadu darba pieredzes – funkcionāla nekārtība uzņēmumā visticamāk rezultēsies digitālā nekārtībā, tāpēc pirms ko digitalizēt, uzņēmumiem jāpārdomā rūpīgi šī brīža procesi uzņēmumā, lai saprastu, kur ir vājās vietas, kas būtu jāpilnveido.

Seminārā EDIC Vidzemes kontaktpunkta pārstāve Laima Engere-Levina pastāstīja par EDIC un tā kontakpunkta Vidzemē piedāvāto pakalpojumu grozu, kā arī aicināja uzņēmumus sazināties ar EDIC kontaktpunktiem, lai saņemtu palīdzību digitālā brieduma testa aizpildē. Tests ir pirmais solis ceļa kartes iegūšanai, savukārt, ceļa karte ir nepieciešama, lai pieteiktos kādai no atbalsta programmām digitalizēšanas aktivitāšu realizēšanai uzņēmumā.

Pasākumā tika sniegta detalizēta informācija par Altum un Latvijas investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) atbalsta programmu iespējām, kā arī uzņēmumi individuāli konsultējās ar organizāciju pārstāvjiem un norunāja pirmās tikšanās, lai uzsāktu pieteikšanās procesu digitalizācijas atbalstam.

___

Pasākums notika projekta “EDIC: atbalsts digitalizācijai un mākslīgā intelekta attīstībai Latvijā” (Nr. 2.2.1.1.i.0/23/I/CFLA/001) un projekta “Development of AI – ICT for Manufacturing EDIH in Latvia” (Nr. 101083983) ietvaros.

Finansē Eiropas Savienība un Eiropas Savienība - NextGenerationEU. Tomēr paustie uzskati un viedokļi ir tikai autora(-u) uzskati un viedokļi un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai Eiropas Komisijas uzskatus un viedokļus. Par tiem nav atbildīga ne Eiropas Savienība, ne Eiropas Komisija.