Cik viegli vai sarežģīti ir pieņemt sevi? Cilvēku pārņem ļoti dažādas emocijas, novērtējot sevi. “Tās var būt gan aizkaitinājums, gan bezspēcība, dusmas, riebums, kauns, vainas izjūta un izmisums.” apgalvo psiholoģe Annika Niedrīte.
Skolotājas Zita Grinberga un Vita Medniece Gulbenes novada vidusskolā decembrī testēja jauno izveidoto izlaušanās spēli - nodarbību (mugursomas formātā) un rosināja skolēnus domāt par aktuālu iekļaujošas izglītības tēmu “sevis pieņemšana”.
Skolēniem bija iespēja ne tikai pilnveidot savas sadarbības prasmes, bet arī asināt prātu, atšifrējot kodus un meklējot informāciju dažādos avotos (dienasgrāmatā, vēstulē, īsziņās u.c.). Jauniešiem bija jānoskaidro, kas noticis ar spēles galveno varoni (pusaudze ļoti smagā stāvoklī nogādāta slimnīcā), lai glābtu viņas dzīvību.
Spēle veidota pēc Mirjamas Presleres stāsta “Rūgtā šokolāde” motīviem un paredzēta vecāko klašu skolēniem (8.-12. klasei). Tās dalībnieki pēc veiksmīgas “izlaušanās” aizpildīja anketu, novērtēja grupas sadarbību un diskutēja par pusaudžiem un jauniešiem aktuālām problēmām.
Astoņi 12.u klases skolēni pēc piedalīšanās izlaušanās spēlē “Dāvana Frančeskai” to novērtēja pozitīvi. Jauniešiem patika kodu meklēšana un atšifrēšana, sadarbība un diskusija spēles beigās. Viņi ieteica šo spēli izmēģināt 8. un 9. klasē, jo problēmas, kas tiek aktualizētas spēlē, ir svarīgas tieši pusaudžu vecumā. Vidusskolēni uzskata, ka šāda spēle ir lieliska ierosme arī stāsta izlasīšanai, lai uzzinātu, kas patiesībā noticis ar galveno varoni.
Spēle tiks piedāvāta 8.- 12. klašu skolēnu grupām arī janvārī.
Šīs jaunās nodarbības ar izlaušanās istabas elementiem, tiek veidoti projekta “Izglītojoši un iekļaujoši izlaušanās piedzīvojumi skolām un jaunatnes darbiniekiem” (Project “Escape Exclusion - Educational inclusive escape adventures for schools and youth work", No: 2020-1-LV01-KA201- 077539) ietvaros, kuru finansiāli atbalsta ES programma “Erasmus+”.