Attēls: tikšanās ar projektētāju par ielu pārbūvi

17.jūnijā Gulbenes novada pašvaldība ikvienu interesentu aicināja uz tikšanos, lai apspriestu būvprojektus, ko izstrādā projektētājs SIA “Marten projekti”: Dzelzceļa ielas pārbūve, Viestura ielas pārbūve un Vidus ielas (posmā no Rīgas ielas līdz O.Kalpaka ielai) pārbūve.

Tikšanās notika ar mērķi sadzirdēt viedokļus, vēlmes, vai tās saskan ar pašvaldības plānotajām iecerēm.

Kā informēja Gulbenes novada Centrālās pārvaldes Attīstības un iepirkumu nodaļas vadītāja Ligita Gāgane, tad minētie projekti tiek dažādi finansēti – Vidus iela pilnībā ir pašvaldības budžets, jo uz doto brīdi nav radusies iespēja startēt, lai saņemtu ES fonda līdzekļus.

Par Dzelzceļa un Viestura ielu –pašvaldībai ir iesniegts projekta pieteikums, ko

Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) no savas puses jau ir izskatījusi un projekts apstiprināts ar nosacījumiem, attiecīgi jāveic tehniskie precizējumi. Ceram, ka šo finansējumu iegūsim, lai realizētu minēto investīciju projektu.

Projekts vairāk vērsts uz uzņēmējdarbības infrastruktūras sakārtošanu un kopējās projekta izmaksas – 3,1 miljoni. No minētajām izmaksām 75 % ir Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) jeb Eiropas Savienības finansējums no Taisnīgas pārkārtošanās fonda un attiecīgi pašvaldības finansējums, kas veido vairāk kā 700 000 eiro. Kā sadarbības partneris būs SIA GES, kas būs tieši saistīts ar ūdens saimniecības jautājumu sakārtošanu: ūdens, kanalizācijas tiklu pārbūve.

Kas tad tiek projektēts?

Vidus ielas pārbūvējamais posms: no Rīgas ielas līdz Kalpaka ielai, kopējais garums 267 m.

Pārbūvēta ielas brauktuve un atbilstoši pašvaldības uzdevumam, gar vienu ielas pusi tiek veidotas “kabatiņu” stāvvietas. Ietvēm, kas piekļaujas ielas braucamajai daļai plānota seguma pārbūve. Pārbūvēts sadzīves kanalizācijas posms no Rīgas ielas līdz Gaitnieku ielai, ūdensvads no Rīgas ielas līdz Kalpakai ielai. Ierīkots arī apgaismojums.

Dzelzceļa ielas pārbūve

Kopējais garums pārbūves posmam ir 1 430 m, no Rīgas ielas līdz Emzes parkam.

Visā minētajā ielas posmā apvienotais gājēju/velo celiņš. Pārbūvēta autobusa pietura pie Rīgas ielas, kā arī plānots ir likvidēt kreiso nogriešanās joslu.

Par inženiertīkliem: ūdensvads visā posma garumā, kanalizācijas pārbūve.

Pārbūvēts un papildināts esošais ielas apgaismojums.

Viestura ielas pārbūves projekts: no Miera ielas līdz pat pilsētas robežai, kopējais garums 1 300 m.

Gājēju/velo celiņš no Miera ielas puses stacijas virzienā pa labo pusi, kur atrodas apgaismojums. Ar attīstības perspektīvu gājēju/velo celiņš novirzīts uz stacijas pusi.

Plānota sadzīves kanalizācijas un ūdens apgādes tīklu pārbūve, izbūvējot kanalizācijas un ūdensvadus līdz pēdējai mājai.

Sākumposmā apgaismojuma pārbūve un tālāk arī papildināšana visā ielas posmā.

Tā kā minēto ielu pārbūves projektēšana vēl ir procesā, tad tikšanās reizē iedzīvotājiem bija iespēja izteikt savas bažas, ieteikumus, lai projekts būtu lietderīgs un draudzīgs ikvienam.

Iedzīvotāju ieteikumi bija par ūdens notecēm, tāpat ir arī problēmas ar kanalizācijas sistēmu, par grāvi , kas nav nekur izvadīts, applūst minētās ielas māju teritorijas. Kā arī jautājums par ātruma ierobežojumu uzstādīšanu, atkritumu konteineru vietu pievilcīgumu.

Kā procesi virzīsies?

Pašlaik Vidus ielas posma pārbūve nav tuvākā laika prioritāte, jo tas ir pilnībā pašvaldības finansējums. Jāskata ES projektu finansējuma piesaistes iespējas.

Pašvaldība ir virzās uz mērķtiecīgu ielu atjaunošanu pilsētā, bet jāskatās 2025. un 2026. gada budžeta iespējas.

Prioritāte - Dzelzceļa un Viestura ielas, jo tām ir jau iegūts ES līdzfinansējums. Tātad ir apstiprināts projekts, gaidīsim no projektētāja gatavu būvprojektu, tad sekos būvniecības iepirkums  un attiecīgi darbi varētu uzsākties nākamajā būvniecības sezonā. Projekta realizācijas termiņš 2026.gads.

Sekos līdzi budžeta iespējām un ceram, ka minētie darbi veiksmīgi ritēs uz priekšu!