APSTIRINĀTA 06.01.2020. ar Gulbenes novada Izglītības pārvaldes rīkojumu Nr. IP/IEK/20/1GROZĪJUMI
24.06.2020. ar Gulbenes novada Izglītības pārvaldes rīkojumu Nr. IP/IEK/20/4GROZĪJUMI
31.08.2022.ar Gulbenes novada Izglītības pārvaldes rīkojumu Nr. IP/IEK/22?1
I. Vispārējie noteikumi
1. Gulbenes novada pedagoģisko darbinieku metodiskā darbības kārtība nosaka metodiskās darbības pamatprincipus.
2. Novada metodisko darbu nodrošina Gulbenes novada Izglītības pārvalde sadarbībā ar mācību jomu koordinatoriem, atbalsta jomu koordinatoriem, atbalsta speciālistiem, mācīšanās grupu vadītājiem un atbildīgajiem par metodiskā darba īstenošanu izglītības iestādēs.
3. Novada mācību jomu koordinatori ir novada izglītības iestādēs strādājošo pedagogu grupa, kas aptver noteiktas specialitātes pedagoģiskos darbiniekus vai pedagogus un īsteno pedagoģisko darbinieku metodisko darbību novadā (pielikums Nr.1).
4. Atbildīgie par metodiskā darba īstenošanu izglītības iestādēs ir izglītības iestādēs strādājošo pedagoģisko darbinieku grupa, kas aptver noteiktas specialitātes pedagoģiskos darbiniekus vai pedagogus un īsteno pedagoģisko darbinieku metodisko darbību izglītības iestādē.
5. Atbalsta speciālisti ir Gulbenes novada izglītības iestādēs un Gulbenes novada Izglītības pārvaldē strādājošie psihologi, logopēdi, sociālie pedagogi, pedagogi karjeras konsultanti, speciālie pedagogi, pedagogu palīgi.
II. Mācību un atbalsta jomu metodiskās darbības galvenie virzieni
6. Pedagoģisko darbinieku zinātniskās un radošās darbības veicināšana, mācību metodisko materiālu, rekomendāciju izstrāde, izvērtēšana, popularizēšana.
7. Labākās pedagoģiskās pieredzes izzināšana, apkopošana un popularizēšana.
8. Sistemātiska pedagoģisko darbinieku tālākizglītošanas koordinēšana un profesionālās meistarības pilnveide.
9. Priekšlikumu vai risinājumu novadam specifisku mācību un atbalsta jomu saturu jautājumu izstrādē koordinēšana.
10. Regulāra informācijas aktualizēšana par inovācijām mācību priekšmeta saturā, standartos, programmās, atbalsta jomās.
11. Mācību/atbalsta jomai atbilstošu metodisko līdzekļu atlase un apguve valsts izglītības politikas realizācijai un inovāciju ieviešanai.
12. Novada lokālo resursu izpēte un izmantošana ārpusskolas mācīšanās vidē balstītu mācību līdzekļu radīšanai un izstrādei.
13. Pedagoģisko darbinieku profesionālās sadarbības veicināšana starppriekšmetu saiknes veidošanai, mācību satura integrācijai, pieejas plānošanai, komandas darba pilnveidošanai un psiholoģiskā klimata uzlabošanai u.c.
14. Iesaistīšanās metodisko un sadarbības projektu darbā, to izstrādē un īstenošanā.
15. Skolēnu pētnieciskās un projektu darbības veicināšana.
III. Mācību un atbalsta jomu metodiskās darbības darba formas
16. Pedagoģisko un atbalsta darbinieku sanāksmes, semināri, videokonferences, lekcijas, kursi, metodiskās dienas, radošās darbnīcas, priekšlasījumi, skolēnu projektu nedēļas, metodisko ideju apmaiņas pasākumi, konferences, radošo grupu darbs, izziņas un pieredzes mācību braucieni, vasaras skolas u.c.
17. Novada skolēnu mācību priekšmetu olimpiādes, konkursi, radošās pēcpusdienas, skolēnu zinātniski pētniecisko darbu konferences, nometnes u.c.
18. Informācijas par jaunāko un aktuālāko informāciju mācību un atbalsta jomu skolotājiem, informācijas ievietošana Gulbenes novada mājas lapā
19. Sadarbība starp Izglītības pārvaldi, mācību jomu koordinatoriem un mācīšanās grupu vadītājiem.
IV. Mācību un atbalsta jomu metodiskās darbības vadība
20. Mācību un atbalsta jomu metodisko darbību koordinē Gulbenes novada Izglītības pārvalde.
21. Mācību un atbalsta jomu koordinatorus ar rīkojumu apstiprina Gulbenes novada Izglītības pārvaldes vadītājs.
22. Mācību un atbalsta jomu koordinatoru pienākumi:
22.1. plānot un vadīt jomas metodisko darbu;
22.2. iesniegt jomas mācību gada darba plānu un finanšu pieprasījumu Izglītības pārvaldei līdz katra gada 15. septembrim
22.3. iesniegt jomas koordinatora darba analīzi pēc noteiktas formas līdz katra gada 10. jūnijam;
22.4. iesniegt pārskatus par noteiktā laika posmā paveikto pēc Izglītības pārvaldes pieprasījuma;
22.5. veikt jomas ietvaros rīkoto aktivitāšu dalībnieku uzskaiti, pasākuma aprakstu un konstruktīvu izvērtējumu, iesūtot Izglītības pārvaldē līdz 10.jūnijam;
22.6. saskaņot pasākumus ar Izglītības pārvaldi līdz iepriekšējā mēneša 20. datumam; saskaņot pasākuma norises laiku un vietu ar savas darbavietas administrāciju un tās skolas direktoru, kurā plānots pasākums;
22.7. organizēt jomas pedagoģisko darbinieku kopīgus pasākumus ne mazāk kā 2 reizes mācību gadā, ievērojot ieteiktās metodiskās dienas, skolēnu brīvdienās vai pēcpusdienās, t.i., pēc iespējas mazāk traucējot stundu darbu izglītības iestādē;
22.8. apzināt jomas pedagoģisko darbinieku tālākizglītības vajadzības, atbilstoši tam organizēt pasākumus, saskaņojot ar Izglītības pārvaldi; sniegt ieteikumus pedagogu profesionālās meistarības pilnveidei;
22.9. veikt mācību jomas vadītājiem Izglītības un zinātnes ministrijas Valsts Izglītības satura centra (VISC) deleģētās funkcijas olimpiāžu norises organizēšanā;
22.10. sadarbībā ar Izglītības pārvaldi organizēt novada mācību priekšmetu olimpiādes, konkursus, skolēnu zinātniskos lasījumus un piedalīties to norisē; organizēt skolēnu pavadīšanu uz valsts olimpiādēm;
22.11. piedalīties normatīvo dokumentu, projektu u.c. izstrādē;
22.12. konsultēt pedagogus, atbalsta speciālistus, skolu administrācijas, novada domes un pagasta pārvalžu darbiniekus par metodiku, saturu, programmām, mācību un metodisko literatūru, kas saistītas ar mācību vai atbalsta jomas specifiku;
22.13. piedalīties Izglītības un zinātnes ministrijas vai tās pakļautībā esošo iestāžu, profesionālo asociāciju organizētajos pasākumos mācību un atbalsta jomu koordinatoriem;
22.14. ar jaunāko metodisko informāciju iepazīstināt Izglītības pārvaldi nedēļas laikā un jomas pedagogus divu nedēļu laikā no pasākuma;
22.15. mācību un atbalsta jomu koordinatoriem sadarbojoties izstrādāt ieteikumus un metodiskos materiālus mācību satura un integrēta izglītības procesa īstenošanai.
23. Mācību un atbalsta jomu koordinatora tiesības:
23.1. iesniegt priekšlikumus Izglītības pārvaldei, izglītības iestāžu vadībai par izglītības kvalitātes uzlabošanu, pedagoģisko darbinieku darba novērtēšanu un profesionālās meistarības pilnveidi;
23.2. piedalīties mācību un atbalsta jomas koordinatoru kursos, semināros u.c. pasākumos;
23.3. saņemt atalgojumu par paveikto darbu, tālākizglītības izdevumu apmaksu, kā arī komandējuma izdevumus saskaņā ar Latvijas Republikas Ministru kabineta noteikumiem un saskaņā ar Gulbenes novada pašvaldībā noteikto kārtību;
23.4. saņemt Izglītības pārvaldes palīdzību transporta, telpu, kā arī tehnisko līdzekļu nodrošināšanā jomas pasākumu norisei;
23.5. izmantot Izglītības pārvaldes datu bāzi par novada pedagoģiskajiem darbiniekiem;
23.6. publicēt presē, mājas lapā informāciju par mācību un atbalsta jomas darbības aktualitātēm.
V. Mācību un atbalsta jomas koordinatora dokumentācija
24. Mācību/atbalsta jomas darba plāns un finanšu pieprasījums mācību gadam
25. Pasākumu apmeklējuma reģistrs
26. Pasākuma apraksts un lietderības izvērtējums
27. Mācību/atbalsta jomas mācību gada darba analīze
28. Informatīvi analītiski materiāli par norisēm mācību/atbalsta jomā, no kuriem lietotājs gūst pietiekami daudz informācijas, lai izdarītu savus secinājumus (apskati, pārskati, apkopojumi, informatīvi materiāli u.c.)
29. Mācību jomas dokumentācija atrodas pie mācību jomas koordinatora un Izglītības pārvaldē.
VI. Atlīdzība par metodiskā darba vadību
30. Atlīdzība par jomas koordinatora pienākumu veikšana tiek veikta saskaņā ar Latvijas Republikas Ministru kabineta noteikumiem un saskaņā ar Gulbenes novada pašvaldībā noteikto kārtību.