GULBENES LABIEKĀRTOŠANAS IESTĀDES NOLIKUMS
Apstiprināts
2025.gada 27.marta Gulbenes novada pašvaldības domes sēdē (protokols Nr.8; 61.p.)
Izdots saskaņā ar
Pašvaldības likuma 10.panta pirmās daļas 8.punktu un
Valsts pārvaldes iekārtas likuma 73.panta pirmās daļas 1.punktu
I Vispārīgie jautājumi
- Gulbenes labiekārtošanas iestāde (turpmāk – iestāde) ir Gulbenes novada pašvaldības domes (turpmāk – dome) izveidota pastarpinātās pārvaldes iestāde. Iestādes izveides un pamatdarbības mērķis ir nodrošināt Gulbenes pilsētas administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību.
- Iestāde darbojas saskaņā ar šo nolikumu, normatīvajiem aktiem, domes lēmumiem, domes priekšsēdētāja, domes priekšsēdētāja vietnieka un Gulbenes novada pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) izpilddirektora tiesiskiem rīkojumiem.
- Iestādes darbības tiesiskuma un lietderības kontroli īsteno izpilddirektors.
- Iestāde iekšējā un ārējā sarakstē izmanto pašvaldības apstiprinātu parauga veidlapu.
- Iestādes grāmatvedības uzskaiti nodrošina Gulbenes novada Centrālā pārvalde. Iestāde rīkojas ar piešķirtajiem finanšu līdzekļiem atbilstoši pašvaldības budžetā apstiprinātajam finansējumam.
- Iestādes juridiskā adrese: Dīķa iela1, Gulbene, Gulbenes novads, LV-4401.
II Iestādes kompetence
- Iestādei ir šādi uzdevumi:
- nodrošināt Pašvaldību likumā, citos normatīvajos aktos un domes lēmumos noteikto prasību izpildi;
- nodrošināt iestādes sniegto pakalpojumu pieejamību iedzīvotājiem;
- plānot un rīkoties ar budžeta līdzekļiem saskaņā ar apstiprināto budžeta tāmi;
- veikt iestādes pārziņā nodotās nekustamās un kustamās mantas pārvaldīšanu un apsaimniekošanu;
- piedalīties civilās aizsardzības pasākumu nodrošināšanā un katastrofu seku novēršanā;
- piedalīties Gulbenes pilsētas administratīvās teritorijas attīstības plānošanā un pilnveidošanā;
- nodrošināt pašvaldības īpašumā/valdījumā esošu Gulbenes pilsētas administratīvajā teritorijā atrodošos gājēju ietvju/velo celiņu, laukumu, skvēru, zaļo zonu, un ielu infrastruktūras elementu - ceļu satiksmes zīmju, informatīvo zīmju, ielu norāžu zīmju, informācijas/reklāmas stendu, velo infrastruktūras, lietus kanalizācijas infrastruktūras, drošības barjeru, sabiedriskā transporta pieturvietu u.c. ar ielām saistītu elementu – uzturēšanu un apsaimniekošanu;
- nodrošināt Emzes parka, Spārītes parka, Gulbīšu parka, Rūdolfa parka uzturēšanu un apsaimniekošanu;
- nodrošināt Veco kapu, Tanslavu kapu un dzīvnieku kapsētas apsaimniekošanu;
- nodrošināt publisko apstādījumu zonu ierīkošanu un kopšanu Gulbenes pilsētas administratīvajā teritorijā;
- organizēt koku stādīšanu, koku vainagu kopšanu, bīstamo koku zāģēšanu un publiskās teritorijas dzīvžogu kopšanu Gulbenes pilsētas administratīvajā teritorijā;
- nodrošināt pašvaldības administratīvajā teritorijā atrodošos publisko spēļu un rekreācijas laukumu uzturēšanu un apsaimniekošanu;
- nodrošināt dārzu un parku atkritumu kompostēšanas laukuma pārvaldīšanu un apsaimniekošanu;
- nodrošināt sabiedrisko tualešu apsaimniekošanu;
- nodrošināt svētku dekorējumu un rotājumu uzstādīšanu un demontēšanu;
- nodrošināt mazo arhitektūras formu ierīkošanu un uzturēšanu;
- nodrošināt piemiņas vietu uzturēšanu un apsaimniekošanu;
- nodrošināt strūklaku apsekošanu un uzturēšanu;
- pieņemt iesniegumus, sūdzības un priekšlikumus no privātpersonām un organizēt atbildes sagatavošanu iesniedzējiem;
- sadarboties ar citām pašvaldības un valsts iestādēm un institūcijām iestādes funkciju izpildes nodrošināšanai;
- veikt citus uzdevumus atbilstoši iestādes kompetencei, domes lēmumiem, domes priekšsēdētāja, domes priekšsēdētāja vietnieka vai izpilddirektora tiesiskiem rīkojumiem.
- Iestādei ir tiesības:
- pieprasīt no pašvaldības iestādēm, institūcijām un kapitālsabiedrībām, valsts un citu pašvaldību institūcijām, kā arī privātpersonām iestādes uzdevumu izpildei nepieciešamo informāciju un dokumentus;
- sagatavot jautājumus (tai skaitā lēmumprojektus un normatīvo aktu projektus) un piedalīties to izskatīšanā pašvaldības iestādēs;
- patstāvīgi lemt par iestādes kompetencē esošiem jautājumiem un veikt darbības, kas nodrošina iestādei noteikto uzdevumu izpildi;
- iesniegt domes priekšsēdētājam, domes priekšsēdētāja vietniekam vai izpilddirektoram ierosinājumus iestādes darba uzlabošanai un sniegto pakalpojumu kvalitātes paaugstināšanai;
- īstenot citas normatīvajos aktos noteiktās tiesības.
- Iestādei ir pienākums:
- nodrošināt šajā nolikumā noteikto uzdevumu kvalitatīvu un savlaicīgu izpildi;
- pašvaldībā noteiktajā kārtībā izstrādāt un iesniegt iestādes budžeta pieprasījumu;
- atbilstoši apstiprinātajam iestādes budžetam racionāli un lietderīgi izlietot pašvaldības finanšu līdzekļus, apsaimniekot iestādei nodoto pašvaldības kustamo un nekustamo mantu, nodrošinot iestādei noteikto uzdevumu izpildi;
- piedalīties domes pastāvīgo komiteju un domes sēdēs, kā arī pašvaldības komisiju sēdēs un darba grupu sanāksmēs, ja tas skar iestādes darbību;
- piedalīties tiesību aktu (ārējo un iekšējo normatīvo aktu, lēmumu) izstrādē iestādes kompetencē esošos jautājumos;
- sagatavot lēmumprojektus izskatīšanai domes pastāvīgajās komitejās un domes sēdēs, kā arī pašvaldības komisijās, iestādes kompetencē esošos jautājumos;
- nodrošināt dokumentu sagatavošanu, noformēšanu, apriti, ka arī uzglabāšanu atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām dokumentu pārvaldības un arhīva prasībām;
- izpildīt citus normatīvajos aktos noteiktos pienākumus atbilstoši iestādes kompetencei.
III Iestādes struktūra un darba organizācija
- Iestādes darbu, nodrošinot tā nepārtrauktību, lietderību un tiesiskumu, organizē iestādes vadītājs, kurš rīkojas atbilstoši normatīvo aktu un šī nolikuma prasībām, kā arī saskaņā ar darba līgumu un amata aprakstu.
- Iestādes vadītājs savas kompetences ietvaros saskaņā ar izpilddirektora apstiprinātu amata aprakstu un darba līgumu, atbilstoši šī nolikuma prasībām:
- plāno un organizē iestādes darbību, nosaka veicamos uzdevumus un kontrolē to izpildi;
- nodrošina iestādes finanšu un materiālo līdzekļu likumīgu, racionālu un lietderīgu izmantošanu, izstrādā un iesniedz apstiprināšanai iestādes finanšu gada budžeta tāmi atbilstoši pašvaldības noteiktajai kārtībai, kā arī seko iestādes budžeta izpildei;
- nodrošina iestādes darbību reglamentējošo dokumentu izstrādi;
- pieņem darbā un atbrīvo no darba iestādes darbiniekus, izstrādā iestādes darbinieku amatu aprakstus, nosakot darbinieku atbildību, pienākumus un tiesības;
- pārstāv iestādi valsts iestādēs un institūcijās, kā arī attiecībās ar privātpersonām;
- sniedz informāciju par iestādes darbību un citiem ar to saistītiem jautājumiem pēc domes priekšsēdētāja, domes priekšsēdētāja vietnieka, domes deputātu, vai izpilddirektora pieprasījuma;
- atbild par iestādes sniegto pašvaldības pakalpojumu un informācijas pieejamību, kā arī organizē iedzīvotāju pieņemšanu;
- veic citus pienākumus saskaņā ar normatīvajos aktos, domes lēmumos, domes priekšsēdētāja, domes priekšsēdētāja vietnieka vai izpilddirektora rīkojumos noteiktajām prasībām.
- Iestādes vadītāju ieceļ amatā un atbrīvo no amata dome. Iestādes vadītāju pieņem darbā vai atbrīvo no darba izpilddirektors, pamatojoties uz domes lēmumu.
- Iestādes vadītāju viņa prombūtnes laikā aizvieto ar izpilddirektora rīkojumu noteikts iestādes vadītāja pienākumu izpildītājs.
- Iestādes vadītāja interešu konflikta gadījumā dokumentus iestādes vārdā paraksta izpilddirektors.
IV Iestādes darbības tiesiskuma nodrošināšanas mehānisms un pārskati par darbību
- Iestādes darbības tiesiskumu nodrošina iestādes vadītājs, kurš ir atbildīgs par pašvaldības iekšējās kontroles sistēmas ievērošanu.
- Iestādes vadītājs ir atbildīgs par šajā nolikumā, normatīvajos aktos, domes lēmumos noteikto pienākumu, kā arī domes priekšsēdētāja, domes priekšsēdētāja vietnieka vai izpilddirektora rīkojumu izpildi.
- Iestādes vadītāja pieņemtos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt izpilddirektoram. Iestādes darbinieka faktisko rīcību var apstrīdēt iestādes vadītājam.
- Domei un izpilddirektoram ir tiesības jebkurā laikā pieprasīt pārskatus par iestādes darbu.
V Noslēguma jautājumi
- Atzīt par spēku zaudējušu Gulbenes novada pašvaldības domes 2017.gada 28.septembra iekšējo normatīvo aktu “Gulbenes labiekārtošanas iestādes nolikums” (protokols Nr.13, 30.paragrāfs).
- Nolikums stājas spēkā 2025.gada 1.aprīlī.
Gulbenes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs (personiskais paraksts) A.Caunītis