APSTIPRINĀTS
27.06.2024. Gulbenes novada pašvaldības domes sēdē (protokols Nr. 14; 52.p.).
Beļavas un Lejasciema pagastu apvienības pārvaldes nolikums
Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
10.panta pirmās daļas 8.punktu un
Valsts pārvaldes iekārtas likuma 28.pantu
I. Vispārīgie jautājumi
- Beļavas un Lejasciema pagastu apvienības pārvalde (turpmāk – Pārvalde) ir Gulbenes novada pašvaldības domes (turpmāk – Dome) izveidota Gulbenes novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) iestāde, kas Beļavas un Lejasciema pagastu administratīvajā teritorijā nodrošina Pašvaldības sniegto pakalpojumu pieejamību.
- Pārvalde darbojas saskaņā ar normatīvo aktu prasībām, šo nolikumu, Domes lēmumiem, Domes priekšsēdētāja, Domes priekšsēdētāja vietnieka un Pašvaldības izpilddirektora rīkojumiem.
- Pārvaldes darbības tiesiskuma un lietderības kontroli īsteno Pašvaldības izpilddirektors.
- Pārvalde iekšējā un ārējā sarakstē izmanto Pašvaldības apstiprinātu parauga veidlapu.
- Pārvaldes grāmatvedības uzskaiti nodrošina Gulbenes novada Centrālā pārvalde. Pārvalde rīkojas ar piešķirtajiem finanšu līdzekļiem atbilstoši budžetā apstiprinātajam finansējumam.
- Pārvaldei ir šādas struktūrvienības:
- Lejasciema kultūrvēsturiskā mantojuma un tradīciju centrs;
- Lejasciema veco ļaužu māja.
- Pārvaldes juridiskā adrese: Rīgas iela 11A, Lejasciems, Lejasciema pagasts, Gulbenes novads, LV-4412.
II. Pārvaldes kompetence
- Pārvaldei tās darbības administratīvajā teritorijā ir šādi uzdevumi:
- nodrošināt Pašvaldību likumā, citos normatīvajos aktos un domes lēmumos noteikto prasību izpildi, kā arī Pašvaldības sniegto pakalpojumu pieejamību iedzīvotājiem;
- plānot un rīkoties ar budžeta līdzekļiem saskaņā ar apstiprināto budžeta tāmi;
- veikt Pārvaldes pārziņā nodotās kustamās mantas pārvaldīšanu;
- nodrošināt Pašvaldībai piederošā un piekrītošā nekustamā īpašuma pārvaldīšanu un apsaimniekošanu;
- sniegt atbalstu Pašvaldības kustamā un nekustamā īpašuma atsavināšanas procesa organizēšanā;
- pieņemt valsts noteiktos maksājumus, kuru iekasēšana ir uzdota Pašvaldībai, kā arī Pašvaldības noteiktos maksājumus, tajā skaitā maksājumus par Pašvaldības sniegtajiem pakalpojumiem;
- piedalīties civilās aizsardzības pasākumu nodrošināšanā un katastrofu seku novēršanā;
- piedalīties teritorijas attīstības plānošanā un pilnveidošanā;
- veikt fizisko personu dzīvesvietas deklarēšanu saskaņā ar normatīvo aktu prasībām;
- izsniegt atļaujas ielu tirdzniecībai;
- slēgt nekustamā īpašuma nomas un īres līgumus normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un kontrolēt noslēgto līgumu saistību izpildi;
- slēgt nekustamā īpašuma apsaimniekošanas līgumus, ja apsaimniekotājs ir Pārvalde, un kontrolēt noslēgto līgumu saistību izpildi;
- slēgt līgumus par komunālajiem pakalpojumiem, kurus nodrošina Pašvaldība, un kontrolēt noslēgto līgumu saistību izpildi;
- slēgt līgumus, kas saistīti ar Pārvaldes darbības nodrošināšanu un uzdevumu izpildi apstiprinātā budžeta ietvaros, kā arī kontrolēt noslēgto līgumu saistību izpildi;
- ierosināt īres, apsaimniekošanas maksas, komunālo maksājumu un citu parādu piedziņas lietas, kā arī sniegt attiecīgajai Pašvaldības iestādei informāciju un parādu piedziņu pamatojošos dokumentus;
- nodrošināt Pašvaldības kompetencē esošo izziņu izsniegšanu un sniegt informāciju par Pašvaldības kompetences jautājumiem, kā arī nodrošināt pieejamību informācijai par Domes pieņemtajiem lēmumiem;
- veicināt privātpersonu iesaistīšanos Pašvaldības autonomo funkciju izpildei un jautājumu risināšanai;
- pieņemt iesniegumus, sūdzības un priekšlikumus no privātpersonām un organizēt atbildes sagatavošanu iesniedzējiem;
- sadarboties ar citām valsts un Pašvaldības iestādēm un institūcijām Pašvaldības funkciju izpildes nodrošināšanai;
- pārstāvēt Pārvaldi valsts pārvaldes institūcijās, tiesās un attiecībās ar privātpersonām;
- nodrošināt informācijas apriti starp Pārvaldi un citām Pašvaldības institūcijām;
- nodrošināt Pārvaldes pārstāvību un piedalīties Pašvaldības organizētajos, izglītības, kultūras un sporta pasākumos;
- veikt citus uzdevumus atbilstoši Pārvaldes kompetencei, Domes lēmumiem, Domes priekšsēdētāja, viņa vietnieka vai izpilddirektora rīkojumiem.
- Pārvaldei ir šādas tiesības:
- pieprasīt un saņemt no Pašvaldības iestādēm, institūcijām un kapitālsabiedrībām, citu valsts un pašvaldību institūcijām, kā arī privātpersonām Pārvaldes uzdevumu izpildei nepieciešamo informāciju un dokumentus;
- sagatavot un piedalīties jautājumu izskatīšanā Pašvaldības iestādēs, tai skaitā normatīvo aktu un lēmuma sagatavošanā;
- pastāvīgi lemt par Pārvaldes kompetencē esošajiem jautājumiem un veikt darbības, kas nodrošina Pārvaldes noteikto uzdevumu izpildi;
- iesniegt Domes priekšsēdētājam, viņa vietniekam vai izpilddirektoram ierosinājumus Pārvaldes darba uzlabošanai un sniegto pakalpojumu kvalitātes paaugstināšanai;
- īstenot citas normatīvajos aktos noteiktās tiesības.
- Pārvaldei ir šādi pienākumi:
- nodrošināt šajā nolikumā noteikto uzdevumu kvalitatīvu un savlaicīgu izpildi;
- atbilstoši Pašvaldībā noteiktajā kārtībā izstrādāt un iesniegt Pārvaldes budžeta pieprasījumu;
- atbilstoši apstiprinātajam Pārvaldes budžetam racionāli un lietderīgi izlietot Pašvaldības finanšu līdzekļus, apsaimniekot Pašvaldības kustamo mantu un nekustamo īpašumu, nodrošinot Pārvaldei noteikto uzdevumu izpildi;
- piedalīties Domes pastāvīgo komiteju un Domes sēdēs, kā arī Pašvaldības komisiju un darba grupu sanāksmēs, ja tas skar Pārvaldes darbību;
- Pārvaldes kompetences ietvaros piedalīties tiesību aktu (saistošo noteikumu, iekšējo un ārējo normatīvo aktu, lēmumu u.c.) sagatavošanā, kuru izdošana ir Pašvaldības kompetencē;
- Pārvaldes kompetences ietvaros normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot lēmumprojektus iesniegšanai izskatīšanai domes pastāvīgajās komitejās un Domes sēdēs, kā arī Pašvaldības komisijās;
- nodrošināt dokumentu sagatavošanu, noformēšanu, apriti, kā arī uzglabāšanu atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām dokumentu pārvaldības un arhīva prasībām;
- izpildīt citus normatīvajos aktos noteiktos pienākumus atbilstoši Pārvaldes kompetencei.
III. Pārvaldes struktūra un darba organizācija
- Pārvaldes darbu, nodrošinot tā nepārtrauktību, lietderību un tiesiskumu, organizē Pārvaldes vadītājs, kurš rīkojas atbilstoši normatīvo aktu un šī nolikuma prasībām, kā arī saskaņā ar darba līgumu un amata aprakstu.
- Pārvaldes vadītājs savas kompetences ietvaros saskaņā ar Pašvaldības izpilddirektora apstiprinātu amata aprakstu un darba līgumu atbilstoši šī nolikuma prasībām:
- plāno un organizē Pārvaldes darbību, nosaka veicamos uzdevumus un kontrolē to izpildi;
- nodrošina Pārvaldes finanšu un materiālo līdzekļu likumīgu, racionālu un lietderīgu izmantošanu, izstrādā un iesniedz apstiprināšanai Pārvaldes finanšu gada budžetu tāmi atbilstoši Pašvaldības noteiktajai kārtībai, kā arī seko Pārvaldes budžeta izpildei;
- nodrošina Pārvaldes darbību reglamentējošo dokumentu izstrādi;
- pieņem darbā un atbrīvo no darba Pārvaldes darbiniekus, izstrādā Pārvaldes darbinieku amata aprakstus, nosakot darbinieku atbildību, pienākumus un tiesības;
- pārstāv Pārvaldi valsts iestādēs un institūcijās, kā arī attiecībās ar privātpersonām;
- pēc Domes priekšsēdētāja, viņa vietnieka vai Pašvaldības izpilddirektora pieprasījuma sniedz informāciju par Pārvaldes darbību un citiem ar to saistītajiem jautājumiem;
- atbild par Pārvaldē sniegto Pašvaldības pakalpojumu un informācijas pieejamību, kā arī organizē iedzīvotāju pieņemšanu;
- veic citus pienākumus saskaņā ar normatīvo aktu prasībām, Domes lēmumiem, Domes priekšsēdētāja, viņa vietnieka vai Pašvaldības izpilddirektora rīkojumiem.
- Pārvaldes vadītāju ieceļ amatā un atbrīvo no amata Dome. Pamatojoties uz Domes lēmumu, Pārvaldes vadītāju pieņem darbā un atbrīvo no darba Pašvaldības izpilddirektors.
- Pārvaldes vadītāju viņa prombūtnes laikā aizvieto ar Pašvaldības izpilddirektora rīkojumu noteikts Pārvaldes vadītāja pienākumu izpildītājs.
- Pārvaldes vadītāja interešu konflikta gadījumā dokumentus Pārvaldes vārdā paraksta Pašvaldības izpilddirektors.
IV. Pārvaldes darbības tiesiskuma nodrošināšanas mehānisms un pārskati par darbību
- Pārvaldes darbības tiesiskumu nodrošina Pārvaldes vadītājs, kurš ir atbildīgs par Pašvaldības iekšējās kontroles sistēmas ievērošanu.
- Pārvaldes vadītājs ir atbildīgs par šajā nolikumā, normatīvajos aktos, Domes lēmumos noteikto pienākumu, kā arī Domes priekšsēdētāja, viņa vietnieka vai Pašvaldības izpilddirektora rīkojumu izpildi.
- Pārvaldes vadītāja pieņemtos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt Pašvaldības izpilddirektoram. Pārvaldes darbinieka faktisko rīcību var apstrīdēt Pārvaldes vadītājam.
- Domei un Pašvaldības izpilddirektoram ir tiesības jebkurā laikā pieprasīt pārskatus par Pārvaldes darbu.
V. Noslēguma jautājumi
- Atzīt par spēku zaudējušu Gulbenes novada domes 2013.gada 28.novembra iekšējo normatīvo aktu “Gulbenes novada Beļavas pagasta pārvaldes nolikums” (protokols Nr.18, 35.§, 19.pielikums).
- Atzīt par spēku zaudējušu Gulbenes novada domes 2013.gada 28.novembra iekšējo normatīvo aktu “Gulbenes novada Lejasciema pagasta pārvaldes nolikums” (protokols Nr.18, 35.§, 25.pielikums).
- Šis nolikums stājas spēkā 2024.gada 1.oktobrī.
Gulbenes novada pašvaldības domes priekšsēdētāja vietniece G.Švika