Gulbenes novada pašvaldības 2024.gada 31.jūlija noteikumi Nr. GND/24/9-nolik

Izdots saskaņā ar

Valsts pārvaldes iekārtas likuma 73.panta

pirmās daļas 1.punktu

I. Vispārīgie jautājumi

  1. Nolikums nosaka Gulbenes novada domes (turpmāk – dome) dibinātas iestādes ar nosaukumu “Gulbenes novada  Centrālā pārvalde” (turpmāk – Centrālā pārvalde) struktūrvienības – Attīstības un iepirkumu nodaļas (turpmāk – nodaļa) - kompetenci, struktūru un darba organizāciju.
  2. Nodaļa, pildot nolikumā noteiktās funkcijas un uzdevumus, savas kompetences ietvaros sadarbojas un sniedz atbalstu Gulbenes novada pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) iestādēm un Centrālās pārvaldes struktūrvienībām.
  3. Nodaļu izveido, reorganizē, likvidē dome. Nodaļas darbinieku amatu sarakstu nosaka saskaņā ar pašvaldības izdoto iekšējo normatīvo aktu par pašvaldības amatpersonu un darbinieku atlīdzības noteikšanas un izmaksas kārtību.
  4. Nodaļa savā darbībā ievēro Latvijas Republikas normatīvos aktus, iekšējos normatīvos aktus, domes lēmumus, domes priekšsēdētāja, domes priekšsēdētāja prombūtnes laikā domes priekšsēdētāja vietnieka un izpilddirektora tiesiskus rīkojumus.
  5. Nodaļas darbība tiek finansēta no pašvaldības budžeta līdzekļiem.

II. Nodaļas kompetence

     6. Nodaļai ir šādi uzdevumi:

  1. izstrādāt, aktualizēt Gulbenes novada ilgtspējīgas attīstības stratēģiju un koordinē tās īstenošanu;
  2. izstrādāt, aktualizēt Gulbenes novada attīstības programmu un koordinē tās īstenošanu;
  3. izstrādāt, aktualizēt teritoriju plānojumu, lokālplānojumus, detālplānojumus un koordinē to izpildi;
  4. izstrādāt kartogrāfiskos materiālus teritorijas attīstības plānošanas dokumentiem, kā arī veikt tematisko karšu sagatavošanu, izmantojot pieejamos datu resursus;
  5. izstrādāt investīciju projektus, t.sk. valsts budžeta, Eiropas Savienības struktūrfondu, kā arī citu finansēšanas avotu līdzekļu piesaistei;
  6. atbilstoši izsludinātajiem projektu konkursiem (valsts investīciju, ES fondu programmām, citu starptautisko programmu un novada plānošanas dokumentiem) sagatavot projektu idejas un iesniegt tās izskatīšanai Attīstības un tautsaimniecības komitejā;
  7. gatavot izskatīšanai domes sēdē lēmumprojektus par atbalstu projektu idejām un pašvaldības līdzfinansējuma nodrošināšanu;
  8. pēc projekta idejas apstiprināšanas sagatavot projekta pieteikumus iesniegšanai attiecīgajā institūcijā;
  9. nodrošināt projektu vadīšanu, koordinēšanu, konsultēšanu un uzraudzību atbilstoši attiecīgajiem programmu un finansēšanas līgumu nosacījumiem;
  10. sadarboties ar atbildīgajām reģionālām, valsts un starptautiskām institūcijām, projektu sagatavošanas un ieviešanas laikā;
  11. nodrošināt datu ievadi projektu vadības informatīvajās sistēmās atbilstoši nodaļas kompetencei;
  12. veikt projekta atskaišu sagatavošanu un iesniegšanu uzraugošajām institūcijām;
  13. veikt maksājuma pieprasījumu sagatavošanu un iesniegšanu projektus uzraugošajām institūcijām;
  14. pārstāvēt pašvaldības interese būvniecības procesos;
  15. piedalīties būvsapulcēs un koordinēt  to norisi;
  16. piedalīties būvniecības procesu uzraudzībā būvobjektos;
  17. piedalīties būvniecības dokumentācijas izskatīšanā un saskaņošanā;
  18. sniegt atzinumus par būvniecības un saimnieciskās darbības atbilstību teritorijas plānojumiem;
  19. uzturēt ģeotelpiskās informācijas sistēmas (ĢIS);
  20. uzturēt augstas detalizācijas topogrāfiskos datus par Gulbenes novadu un nodrošināt informācijas apriti;
  21. veikt vietējā ģeodēziskā tīkla pārraudzību un vietējā ģeodēziskā tīkla informācijas apriti, izmantojot ģeodēziskā tīkla datu bāzi;
  22. īstenot pašvaldības pasākumus uzņēmējdarbības atbalsta jomā;
  23. apkopot informāciju un uzturēt datu bāzi par novada teritorijā esošajiem uzņēmējiem;
  24. organizēt pašvaldības grantu konkursus uzņēmējdarbības veicināšanai Gulbenes novadā;
  25. veicināt sadarbību starp valsts institūcijām, pašvaldību un uzņēmējiem;
  26. nodaļas kompetences ietvaros sagatavot darba uzdevumus un tehniskās specifikācijas iepirkumu veikšanai;
  27. nodrošināt domes izveidotās Iepirkumu komisijas darba organizatorisko, juridisko un tehnisko atbalstu;
  28. pamatojoties uz Centrālās pārvaldes struktūrvienību un pašvaldības iestāžu iesniegtajiem iepirkumu pieteikumiem un tehniskajām specifikācijām sagatavot iepirkumu nolikumus un to pielikumus, t.sk. līgumu projektus;
  29. nodrošināt iepirkuma publicēšanu Iepirkumu uzraudzības biroja publikāciju vadības sistēmā un elektronisko iepirkumu sistēmā;
  30. administrēt iepirkumu norises gaitu elektroniskajā iepirkumu sistēmā atbilstoši normatīvo aktu prasībām;
  31. sagatavot iepirkumu ietvaros nepieciešamo vēstuļu projektus un saskaņot tos ar Iepirkumu komisijas priekšsēdētāju, organizēt to nosūtīšanu adresātiem;
  32. sagatavot un saskaņot publisko iepirkumu līgumu projektus un to grozījumus, kontrolēt to atbilstību publiskos iepirkumus regulējošajiem normatīvajiem aktiem, iepirkumu dokumentiem, organizēt to parakstīšanas procedūru un nodrošināt līgumu un to grozījumu publikāciju atbilstoši normatīvo aktu prasībām;
  33. konsultēt Centrālās pārvaldes struktūrvienības, pašvaldības  iestādes un Iepirkumu komisiju publisko iepirkumu jomā un iepirkumus reglamentējošo iekšējo normatīvo aktu piemērošanā;
  34. nodrošināt pašvaldības ikgadējā iepirkumu plāna sagatavošanu un publikāciju;
  35. nodrošināt pašvaldībā veikto iepirkumu statistikas pārskatu sagatavošanu un iesniegšanu iepirkumu uzraudzības birojam;
  36. nodrošināt pašvaldības kā Valsts reģionālās attīstības aģentūras pārziņā esošajā valsts informācijas sistēmā (EIS) reģistrēta pasūtītāja – dalībnieka – administrēšanu;
  37. uzturēt un aktualizēt pašvaldības ceļu un ielu reģistru;
  38. kontrolēt pašvaldības autoceļu un ielu satiksmes intensitātes uzskaites veikšanas atbilstību normatīvo aktu prasībām  un nodrošināt aktuālo datu iesniegšanu  VSIA “Latvijas Valsts ceļi”;
  39. atbilstoši normatīvo aktu prasībām pārskatīt un aktualizēt pašvaldības autoceļu un ielu atbilstību  noteiktām uzturēšanas klasēm, nodrošinot aktuālās informācijas ievietošanu pašvaldības mājas lapā;
  40. līdzdarboties pašvaldības budžeta plānošanā.

7.Nodaļai ir šādās tiesības:

  1. pieprasīt un saņemt nepieciešamo informāciju un dokumentus no pašvaldības iestādēm, Centrālās pārvaldes struktūrvienībām, kapitālsabiedrībām un citām institūcijām, kas nepieciešami nodaļas kompetencē esošo jautājumu risināšanai;
  2. sniegt priekšlikumus domes vadībai un izpilddirektoram par pašvaldības darba uzlabošanu, izmaiņām kompetences esošajās jomās un citiem ar pašvaldības darbību saistītiem jautājumiem;
  3. nodaļai noteikto uzdevumu izpildei un pašvaldības interešu aizsardzībai sarežģītos vai specifiskos jautājumos, pieaicināt, konsultēties un sadarboties ar tiesību un citu jomu speciālistiem;
  4. organizēt un sasaukt darba grupas;
  5. nepieņemt no Centrālās pārvaldes struktūrvienībām, iestādēm, institūcijām iepirkumu veikšanai nepieciešamos dokumentus, kas neatbilst iekšējo normatīvo aktu prasībām;
  6. paust oficiālu pašvaldības viedokli tikai ar domes vadības vai izpilddirektora pilnvarojumu;
  7. piedalīties pašvaldības darbinieku kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumos;
  8. pieprasīt nodaļas darba efektīvai organizēšanai nepieciešamo tehnisko nodrošinājumu.

III. Nodaļas darba organizācija

  1. Nodaļas darbu organizē un vada nodaļas vadītājs, kuru pieņem darbā un atbrīvo no darba izpilddirektors.
  2. Nodaļas vadītājs rīkojas saskaņā ar normatīvajiem aktiem, pašvaldības nolikumu, nodaļas nolikumu, darba līgumu, darba kārtības noteikumiem un amata aprakstu. Nodaļas vadītājs atbild par nodaļas darbības tiesiskumu.
  3. Nodaļas vadītājs:
  1. plāno un organizē nodaļas darbu, ir tieši atbildīgs par nodaļas uzdevumu izpildi;
  2. nosaka nodaļas darbinieku pienākumus, uzdevumus un darba prioritātes;
  3. dod norādījumus un sniedz ieteikumus nodaļas darbiniekiem viņu pienākumu sekmīgai izpildei;
  4. izstrādā un veic izmaiņas nodaļas darbinieku amatu aprakstos, nodrošina nodaļas nolikuma regulāru pārskatīšanu un aktualizēšanu;
  5. iesniedz izpilddirektoram priekšlikumus par nodaļas struktūru un personālu, izmaiņu veikšanu nodaļas darbinieku atalgojumā, apmācības iespējām, darbinieku materiālo stimulēšanu vai disciplinārsodu piemērošanu, iecelšanu, pārcelšanu vai atcelšanu no amata;
  6. saskaņo un vīzē darbinieku iesniegumus, kas saistīti ar nodaļas darbinieku prombūtni (t.i. atvaļinājumiem, komandējumiem, apmācībām utt.);
  7. paaugstina savu profesionālo kvalifikāciju, kā arī sekmē nodaļas darbinieku profesionālās kvalifikācijas paaugstināšanu;
  8. piedalās personīgi vai norīko nodaļas darbinieku, kurš piedalās domes pastāvīgo komiteju un domes sēdēs;
  9. piedalās regulārajās vadības sanāksmēs, organizē nodaļas darbinieku sanāksmes;
  10. veic citus pienākumus atbilstoši pašvaldības nolikumam, nodaļas nolikumam, ārējiem un iekšējiem normatīvajiem aktiem.
  11. Nodaļas vadītāja prombūtnes laikā nodaļas vadītāja pienākumus pilda ar izpilddirektora rīkojumu norīkots nodaļas darbinieks.
  12. Nodaļas darbiniekus pieņem darbā un atbrīvo no darba izpilddirektors. Nodaļas darbinieki administratīvi ir pakļauti izpilddirektoram, funkcionāli ir tieši pakļauti nodaļas vadītājam.
  13. Nodaļas darbinieka prombūtnes laikā nodaļas darbinieka pienākumus pilda pēc nodaļas vadītāja ieteikuma ar izpilddirektora rīkojumu norīkots cits nodaļas darbinieks vai darbinieki.
  14. Ja nodaļas darbinieks saņēmis tiešu uzdevumu no domes priekšsēdētāja, priekšsēdētāja vietnieka, izpilddirektora, viņš par to informē nodaļas vadītāju.
  15. Katra nodaļas darbinieka kvalifikācija, tiesības, pienākumi un atbildība noteikta nodaļas nolikumā, darba līgumā, amata aprakstā un darba kārtības noteikumos.
  16. Katrs nodaļas darbinieks ir atbildīgs par:
    1. amata pienākumu un darba uzdevumu savlaicīgu un godprātīgu izpildi, kā arī par uzticēto darba priekšmetu un līdzekļu saglabāšanu un izmantošanu atbilstoši to lietošanas noteikumiem;
    2. iegūtās informācijas konfidencialitātes nodrošināšanu, fizisko personu datu aizsardzības principu ievērošanu.

IV. Noslēguma jautājumi

  1. Nodaļas nolikuma grozījumu izstrādi nodrošina nodaļas vadītājs, kurus izpilddirektors apstiprina ar rīkojumu.
    1. Grozījumus nodaļas nolikumā var ierosināt izpilddirektors vai nodaļas vadītājs.
    2. Nolikums stājas spēkā ar parakstīšanas brīdi.
    3. Ar šī nolikuma spēkā stāšanos spēku zaudē 2020.gada 21.maija Gulbenes novada pašvaldības Iepirkumu nodaļas nolikums Nr. GND/IEK/2020/13 un ar 2014.gada 10.aprīļa rīkojumu Nr. GND/3.5/14/92 apstiprinātais Gulbenes novada pašvaldības Attīstības un projektu nodaļas nolikums.

Izpilddirektore                                                                                                            A. Sprudzāne